TEMAT: WIELKI ARCHITEKT
Witajcie!
Nadal dzisiaj jesteśmy w tematyce projektowania domów. Poznajemy
pracę architekta. Osoba wykonująca ten zawód
projektuje dom. Specjalista ten projektuje też pałace,
kościoły, stadiony i ogrody. Przedstawię Wam bardzo słynną osobę w tej dziedzinie, którą był Antonio
Gaudi.
Na początek przekażę Wam kilka informacji o specyfice pracy
architekta.
Jest to zawód łączący
w sobie wiele dziedzin naukowych i technicznych. Ogólnie architektem nazywa się
specjalistę w dziedzinie projektowania i wznoszenia budowli, a także człowieka
nadzorującego ich powstawanie. Zawód ten ma wiele specjalizacji: urbanista
zajmuje się projektowaniem miast, architekt wnętrz- projektami budynków i
pomieszczeń, ruralista- projektowaniem terenów wiejskich, architekt krajobrazu-
projektuje ogrody, parki, skwery.
Warto wiedzieć!
Antonio Gaudi- to jeden
z najwybitniejszych architektów.
Przeczytaj informacje w podręczniku na 57 stronie, a potem
obejrzyj film.
Zadanie 1.
Przeczytaj wiersz w podręczniku na 56 stronie pt. „Kto nas nauczył budować?”
Zapisz w zeszycie dzisiejszą datę:
6 kwietnia 2020 roku
Przepisz zdania uzupełniając informacje na podstawie wiersza i własnych spostrzeżeń:
Mosty są
budowane z:Przy budowie mostu pracuje:
Zadanie 2.
Wykreśl wszystkie litery ż i ó. Utwórz wyrazy z pozostałych liter. Odczytaj je i
uzupełnij nimi zdanie.
Ó D ŻO Ó K Ó
Ł Ż A Ó D Ż N Ó Y Ż
Ó Ż P Ó Ż Ó
O Ó Ż M Ż Ó Y Ó Ż S Ó Ż Ł Ó Ż O Ż Ó W Ż Y
Ż P Ż Ó R Ó
Ż A Ó Ż C Ó O W Ż I Ó T Ż Y Ó
Ż Ó O Ó D Ó
Ż P Ó O Ó W Ż I Ó E Ż D Ó Z Ó I Ó A Ż L Ó N Ż Ó Y Ż
Architekt
powinien być: ..........., ................., ..............., .................
Zadanie 3. Dopisz
przymiotniki według wzoru:
budynek
wysoki-wyższy- najwyższy
most
szeroki-
rzeka
głęboka-
Zadanie 3. Zapoznaj się z elementami opisu. Poniżej przygotowałam ważne informacje. Przeczytaj
je. Zapoznaj się też z opisem domu na 58 i 59 stronie, gdyż na jego podstawie ułożysz
opis swojego domu lub mieszkania.
Te elementy opisu możesz przepisać do zeszytu.
W każdym opisie musi wystąpić:
→ WSTĘP: (Co to jest?)
→ ROZWINIĘCIE: (Jak wygląda? Jaką ma wielkość? Jaki ma kształt? Z czego się składa?)
→ ZAKOŃCZENIE: (Co o tym sądzisz?)
Każdą część pracy (opisu) należy zacząć pisać w nowej linii. Należy pamiętać też o tytule.
Teraz Ty opisz w zeszycie swój dom lub mieszkanie.
Pamiętaj o elementach, o których jest mowa wyżej w informacji oraz w podręczniku. Użyj jak największej liczby przymiotników. Możesz
wykonać też niewielką ilustrację do tego opisu, ale to nie jest konieczne.
Proszę prześlij do mnie (z pomocą rodzica) opis Twojego domu (mieszkania).
Zadanie 4. Wykonaj ćwiczenia gimnastyczne.
Proszę prześlij do mnie (z pomocą rodzica) opis Twojego domu (mieszkania).
Zadanie 4. Wykonaj ćwiczenia gimnastyczne.
Zadanie 5. Utrwal mnożenie i
dzielenie wykonując polecenia na 48 i 49 stronie w kartach matematycznych.
Zadanie 6. Naucz się pięknie czytać wiersz z 56 strony.
Moi drodzy, a teraz na koniec, mam dla Was niespodziankę. Obejrzyjcie piękne prace domów, które wykonaliście i przysłaliście do mnie.
Dziękuję za przesłane pracę plastyczną Nikoli, Kasi, Zuzi, Jagnie, Krystianowi, Bartoszowi, Bartkowi, Joasi, Karolince, Julkowi, Michałowi, Dawidowi, Dominikowi i Igorowi. Domyślcie się, kto jest wykonawcą poszczególnych prac.
BRAWO DLA WAS:-)
PIĘKNE PRACE!
Proszę Was, nie zapominajcie o robieniu przerw w nauce i zabawach na podwórku.
Pozdrawiam:)
Pani Agnieszka
Moi drodzy, a teraz na koniec, mam dla Was niespodziankę. Obejrzyjcie piękne prace domów, które wykonaliście i przysłaliście do mnie.
Mój wymarzony dom
BRAWO DLA WAS:-)
PIĘKNE PRACE!
Proszę Was, nie zapominajcie o robieniu przerw w nauce i zabawach na podwórku.
Pozdrawiam:)
Pani Agnieszka
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz