Witajcie kochani!
Kończymy kolejny tydzień naszej nauki. Nabywacie umiejętności, które na pewno Wam się przydadzą. Postarajcie się samodzielnie pracować. Wiem, że nauka na odległość nie jest łatwa, ale po przesyłanych do mnie zadaniach widzę, że naprawdę nieźle sobie radzicie. Jeśli będziecie mieć wątpliwości, piszcie do mnie lub dzwońcie. Pamiętajcie też o tym, aby robić sobie przerwy w nauce. Dziękuję również Waszym Rodzicom i Opiekunom za pomoc w dostarczaniu do mnie zadań i prac.☺
Temat dzisiejszych zajęć: Historia pewnej rośliny
Wiem, że lubicie rozwiązywać zagadki. Oto jedna z nich do naszej lekcji:
Te rośliny cebulowe na rabatce rosną.
Kwitną pięknie, kolorowo, ale tylko wiosną.
Wiosna żółte i czerwone plecie z nich dywany,
a te kwiaty tak dostojne zwą się …
(tulipany).
Poznasz budowę tulipana.
Zapoznasz się z etapami rozwoju rośliny na podstawie tekstu i filmu.
Utrwalisz pisownię wyrazów z ż niewymiennym.
Wykleisz kontur tulipana plasteliną.
Rozpoznasz linie proste, krzywe i łamane.
Zadanie 1. Obejrzyj
ilustrację budowy tulipana. Które jego części znajdują się pod ziemią, a które
nad nią?
Zapisz datę w zeszycie w linie: 17 kwietnia 2020 roku.
Przepisz i dokończ zdania:
Część nadziemna
tulipana to……., ………., ……… .
Część podziemna: ……….,
……….. .
Tulipan jest rośliną…………..
(cebulową)
Zadanie 2. Na
marginesie w podręczniku na 65 stronie znajdują się wyrazy z ż niewymiennym.
Pisownię tych wyrazów należy zapamiętać.
Przygotowałam dla Ciebie też inne wyrazy z ż niewymiennym.
Należy je odczytać z rozsypanek literowych:
LKŻNIO AŻRÓ KAWAŻ
BRŻU ŁWÓŻ
Przepisz wyrazy do
zeszytu z podręcznika i z rozsypanki.
Zacznij od nagłówka:
Wyrazy z ż
niewymiennym: …….. , …………, …………, .
Zadanie 3.
Przeczytaj tekst pt. „Historia pewnej rośliny” na 66,67 stronie w podręczniku. Obejrzyj
też krótki filmik o rozwoju roślin:
Odpowiedz na pytania na podstawie ilustracji, filmu i tekstu
w podręczniku. Zapisz swoje odpowiedzi w
zeszycie.
Czego rośliny
potrzebują do życia?
Co dzieje się z
rośliną, gdy zwiędnie?
Zadanie 4. Poznasz
dziś różne rodzaje linii.
Wśród linii wyróżniamy proste, łamane i krzywe.
Linia prosta to pojęcie dla każdego zrozumiałe.
Linia, która nie jest prostą, ale składa się z prostych części, nazywa się łamaną.
Każda zaś linia, która nie jest prostą i nie składa się z części prostych, nazywa się krzywą.
W zeszycie w kratkę narysuj ołówkiem 2 linie proste, 2 linie
krzywe i 2 łamane. Podpisz je.
Ważne!
Linie proste i łamane
rysuj przy użyciu linijki.
Wykonaj zadanie 1,2,3
na 56 stronie w kartach matematycznych.
Dla chętnych:
zadanie 4,5,6 na
stronie 57.
Zadanie 5. Teraz
czas na wykonanie pracy plastycznej. Przygotuj blok rysunkowy, ołówek,
plastelinę. Narysuj ołówkiem na kartce kontur tulipana (lub kilku tulipanów).
Możesz to zrobić podobnie, jak jest w filmiku lub korzystając z mojej propozycji.
Potem wyklej kontur plasteliną. Zrób to starannie,
pamiętając by nie nakładać zbyt grubej warstwy plasteliny.
Prześlij zdjęcie zadania do poniedziałku, 20 kwietnia.
Zachęcam Was codziennie do :
czytania,
przynajmniej przez 20 minut
nauki tabliczki mnożenia
dowolnej formy ruchu na dworze
Pozdrawiam Was bardzo serdecznie:)
Wychowawczyni
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz