2 KWIETNIA, CZWARTEK

TEMAT: KTO BUDUJE DOM?


Witajcie, moi drodzy! 


W dalszym ciągu jesteśmy w tematyce:DOM. Będziecie uczyć  się, czyja praca jest potrzebna, aby powstał budynek. Zastanowicie się, na czym polega praca tych osób.
Na początek proponuję Wam kilka zagadek do naszego tematu:

Wciąż buduje domy dzielnie.
Wszyscy znamy jego kielnię.



Deska, młotek, zręczne ręce.
Zrobię mebli coraz więcej.




Stoję na drabinie, trzymam pędzle w ręce.
Pomóżcie mi wszyscy w pracy i w piosence.



(Rozwiązanie: murarz, stolarz, malarz)

Zadanie 1. Obejrzyj ilustracje w podręczniku na stronie 50 i 51 oraz przeczytaj tekst na 51 stronie. Na podstawie podanych informacji zapisz zeszycie, jakie zawody są potrzebne, aby powstał dom, w którym można zamieszkać. Zacznij od napisania daty w zeszycie. Potem zapisz i dokończ rozpoczęte zdanie:

                                       2 kwietnia 2020 roku

Aby powstał budynek potrzebna jest praca:………….., ………………, ……………………….., ………………., ……………………, …………………………….



Zadanie 2. Dobierz czasowniki  do odpowiednich rzeczowników. Zapisz czasowniki w czasie przyszłym według wzoru:

Czasowniki: projektować, podłączać, murować, dekorować, tynkować

Teraz Ty zapisz w zeszycie:

 tynkarz -będzie tynkował
murarz-
elektryk-
architekt -
dekorator-


Zadanie 3. Zastanów się teraz, czego potrzebuje malarz, a czego murarz, aby wykonywać swoją pracę? Czy się domyślasz? Podpowiedzią są kolorowe wyrazy.Przepisz je w odpowiedniej formie.

Malarz potrzebuje……………..,…………………, …………………….. .
Murarz potrzebuje…………….., ………………….., ……………………….

FARBA                           CEGŁA                       KIELNIA                             WAŁEK

                  ZAPRAWA                                              PĘDZEL
             

Zadanie 4. Poznaj ważną zasadę pisowni wyrazów z końcówką –arz męskich nazw zawodów.



Przepisz rozpoczęte wyrazy dopisując końcówkę –arz. Wyróżnij –arz pisząc innym kolorem lub podkreśl, na przykład:
marynarz 

kafelk…, tynk…,  dek…., mal… , mur…, rzeźbi…, lek…., koszyk…,pis.., kuch…

Dla chętnych:

Znajdź jeszcze inne wyrazy końcówką –arz w męskich nazwach zawodów i zapisz je w zeszycie.
Ułóż 5 zdań z nazwami zawodów z końcówką -arz.


Zadanie 5. Naucz się czytać tekst  ,,Nareszcie wiosna?"( strona 90,91) 
Ucz się czytać przez minimum 20 minut. Przeczytaj rodzicowi ( opiekunowi).


Zadanie 6. Posłuchaj piosenki o budowaniu domu.Spróbuj razem śpiewać.





Zadanie 6.   Teraz proponuję Ci  grę: BUDOWANIE  DOMU. 
Zmień się w małego budowniczego. Układaj cegły, dachówki i udekoruj dom najpiękniej jak potrafisz. Zabawa jest zarówno dla chłopca, jaki i dziewczynki. Wymaga od Ciebie dużo skupienia i cierpliwości. Warto spróbować.


Zadanie 7. Utrwal mnożenie i dzielenie  wykonując polecenia na stronie 46 i 47  w kartach matematycznych.





Zaczynamy zabawę z językiem angielskim.
Poznałeś na ostatnich lekcjach nazwy zabawek. Dzisiaj poznasz wyrazy, dzięki którym powiesz, gdzie znajduje się jakiś przedmiot. Informacje znajdziesz w podręczniku na 64 i 65 stronie. Tutaj przedstawię rysunek pomocniczy:


A teraz nowe wiadomości utrwal piosenką: 

Powtarzające się często zdanie w piosence: Where is it ......? oznacza: Gdzie jest.......?



Proszę, narysuj w zeszycie do języka angielskiego rysunki pomocnicze z nowymi słowami, by lepiej zapamiętać  wiadomości.


Zmęczeni? Mam nadzieję, że nie:)

Czekam na informacje od Was, jak przebiega praca. 


Do jutra, kochani:)
Wasza pani






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz