Witajcie!
Przed nami kolejny dzień pracy i zabawy. Pozdrawiam Was bardzo serdecznie i zapraszam do nauki. ☺
Temat dzisiejszych zajęć: Nic w Ogrodzie
Zadania na dzisiaj:
Przeczytasz uważnie fragment lektury Danuty Parlak „Kapelusz
Pani Wrony”- opowiadanie „Nic w Ogrodzie”.
Uzupełnisz metryczkę książki.
Odczytasz i zapiszesz zakodowany tekst.
Odpowiesz pisemnie na pytania.
Wykonasz ćwiczenia gimnastyczne.
Narysujesz lub napiszesz co umiesz robić.
Zadanie 1.
Przeczytaj uważnie fragment lektury na 70-73 stronie. Odpowiedz ustnie na
pytania do tekstu:
- Jak zmieniał się ogród, gdy przyszło do niego Nic?
- Jak zachowywało się Nic wobec mieszkańców ogrodu?
- Kto odkrył, że Nic pojawiło się w Ogrodzie, i komu o tym
powiedział?
- Jak szpak Stach pokonał Nic?
Bardzo zachęcam do
przeczytania całej lektury Danuty Parlak „Kapelusz Pani Wrony” (jeżeli masz taką możliwość)
Zadanie 2. Na
podstawie informacji w podręczniku uzupełnij informacje o lekturze. Poniżej umieściłam
do obejrzenia portret autorki.
Zapisz w zeszycie dzisiejszą datę:
21 kwietnia 2020 roku
Autor: ………………………… .
Tytuł: ……………………….. .
Bohaterowie:………………. ,………………………, ………………………, …………………… .
Zadanie 3.
Przygotowałam dla Ciebie zakodowany tekst. Przesuwaj się na pola zgodnie z
kodem strzałkowym. Jeden układ strzałek w ramce prowadzi do jednej sylaby.
Zacznij od pola ze słowem Nic.
Odczytaj zakodowany tekst i go zapisz w zeszycie.
Zadanie 4. Na
podstawie lektury (podręcznik s.70-73) odpowiedz na pytania. Odpowiedzi zapisz
w zeszycie. Zdań pytających nie przepisuj.
Kto przyszedł do
ogrodu wieczorem?
……………………………………………………………
Jak wyglądał ogród,
gdy przyszło do niego Nic?
……………………………………………………………………….
Co potrafili robić
bohaterowie opowiadania?
Jeżyk Jerzyk potrafił……………………………………….. .
Bracia Ropuchowie………………………………………………, kret Marcin………………………,
Pająki …………………… .
Co potrafiło robić
Nic? …………………………………
Uwaga!
Sprawdź, czy dobrze zapisałeś wyrazy:
jeżyk przez „ż”- gdy piszemy o ssaku.
Jerzyk przez „rz”- gdy piszemy o zdrobnieniu imienia „Jerzy”
Zadanie 5. Czy
potrafisz robić „coś”? Narysuj lub napisz w zeszycie, co umiesz robić.
Zadanie 6.Wykonaj
rytmiczną rozgrzewkę w podskokach.
Czas na naukę języka
angielskiego.
Poznasz dziś dwa nowe zwroty:
a big elephant (wielki słoń)
a small mouse (mała mysz)
Nauczysz się tych zwrotów śpiewając piosenkę:
Wykonaj w zeszycie do języka angielskiego ilustrację do
poznanych słów. Podpisz właściwymi wyrazami.
Miłej pracy:)
KLASOWA GALERIA
Dzisiaj na naszej wystawie zobaczycie kolejne Wasze prace plastyczne. Są to tulipany rysowane (malowane) plasteliną.
Autorzy prac:
Dawid, Nikola, Bartosz, Asia, Bartek, Dominik, Igor, Amelka, Darek, Marysia, Ola, Rafał, Michał, Zuzia W, Karolina, Julek, Kasia.
Dziękuję Wam bardzo:-)
A.S.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz