21 KWIETNIA, WTOREK

Witajcie!

Przed nami kolejny dzień pracy i zabawy. Pozdrawiam Was bardzo serdecznie i zapraszam do nauki. 

Temat dzisiejszych zajęć: Nic w Ogrodzie


Zadania na dzisiaj:
Przeczytasz uważnie fragment lektury Danuty Parlak „Kapelusz Pani Wrony”- opowiadanie „Nic w Ogrodzie”.
Uzupełnisz metryczkę książki.
Odczytasz i zapiszesz zakodowany tekst.
Odpowiesz pisemnie na pytania.
Wykonasz ćwiczenia gimnastyczne.
Narysujesz lub napiszesz co umiesz robić.

Zadanie 1. Przeczytaj uważnie fragment lektury na 70-73 stronie. Odpowiedz ustnie na pytania do tekstu:
- Jak zmieniał się ogród, gdy przyszło do niego Nic?
- Jak zachowywało się Nic wobec mieszkańców ogrodu?
- Kto odkrył, że Nic pojawiło się w Ogrodzie, i komu o tym powiedział?
- Jak szpak Stach pokonał Nic?
Bardzo zachęcam do przeczytania całej lektury Danuty Parlak „Kapelusz Pani Wrony” (jeżeli masz taką możliwość)



Zadanie 2. Na podstawie informacji w podręczniku uzupełnij informacje o lekturze. Poniżej umieściłam do obejrzenia portret autorki.



Zapisz w zeszycie dzisiejszą datę:
21 kwietnia 2020 roku
Autor: ………………………… .
Tytuł: ……………………….. .
Bohaterowie:………………. ,………………………, ………………………, …………………… .

Zadanie 3. Przygotowałam dla Ciebie zakodowany tekst. Przesuwaj się na pola zgodnie z kodem strzałkowym. Jeden układ strzałek w ramce prowadzi do jednej sylaby. Zacznij od pola ze słowem Nic.
Odczytaj zakodowany tekst i go zapisz w zeszycie.



Zadanie 4. Na podstawie lektury (podręcznik s.70-73) odpowiedz na pytania. Odpowiedzi zapisz w zeszycie. Zdań pytających nie przepisuj.
Kto przyszedł do ogrodu wieczorem?
……………………………………………………………
Jak wyglądał ogród, gdy przyszło do niego Nic?
……………………………………………………………………….
Co potrafili robić bohaterowie opowiadania?
Jeżyk Jerzyk potrafił……………………………………….. .
Bracia Ropuchowie………………………………………………, kret Marcin………………………, Pająki …………………… .
Co potrafiło robić Nic? …………………………………
Uwaga!
Sprawdź, czy dobrze zapisałeś wyrazy:
jeżyk przez „ż”- gdy piszemy o ssaku.
Jerzyk przez „rz”- gdy piszemy o zdrobnieniu imienia „Jerzy”



Zadanie 5. Czy potrafisz robić „coś”? Narysuj lub napisz w zeszycie, co umiesz robić.

Zadanie 6.Wykonaj rytmiczną rozgrzewkę w podskokach. 



Czas na naukę języka angielskiego.

Poznasz dziś dwa nowe zwroty:
a big elephant (wielki słoń)
a small mouse (mała mysz)



Nauczysz się tych zwrotów śpiewając piosenkę:



Wykonaj w zeszycie do języka angielskiego ilustrację do poznanych słów. Podpisz właściwymi wyrazami.



                                                                                                                                                                
Miłej pracy:)

KLASOWA GALERIA


Dzisiaj na naszej wystawie zobaczycie kolejne Wasze prace plastyczne. Są to  tulipany rysowane (malowane) plasteliną. 



Autorzy prac:
Dawid, Nikola, Bartosz, Asia, Bartek, Dominik, Igor, Amelka, Darek, Marysia, Ola, Rafał, Michał, Zuzia W, Karolina, Julek, Kasia.


Dziękuję Wam bardzo:-)
A.S.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz