Dzień dobry kochani!
Witam Was w poniedziałek! Mam nadzieję, że wypoczęliście przez weekend i z jeszcze większym zaangażowaniem będziecie wykonywać zadania przygotowane przeze mnie w tym tygodniu.
Temat dnia na dzisiaj: Niezwykłe
ogrody
Zadania do wykonania:
Przeczytasz wiersz
pt. „W hamaku” Doroty Gellner.
Połączysz pasujące do
siebie części porównań.
Uzupełnisz porównania.
Zapoznasz się z informacjami i ilustracjami o rodzajach
ogrodów .
Zmierzysz i zapiszesz
długości odcinków.
Wykonasz pracę
plastyczną „Ogród moich marzeń”.
Poćwiczysz przy muzyce.
Zadanie 1.
Przeczytaj wiersz w podręczniku „W hamaku” na 68 stronie. Na jego podstawie uzupełnij porównania:
Wiszę w hamaku jak …………… .
Trawnik płynie jak………………. .
Wiszę jak……………… .
Zadanie 2. Połącz
pasujące do siebie części porównań i je zapisz.
CZERWONY
STRZAŁA
MILCZEĆ
JAK RAK
PROSTO
KAMIEŃ
SPAĆ
GRÓB
Rośliny w ogrodzie
rosną same, ale to człowiek decyduje, gdzie je posadzić oraz jak je
ukształtować. Tak powstają różne style ogrodów.
Zadanie 3. Obejrzyj
ilustracje i przeczytaj informacje o różnych stylach ogrodów na świecie.
Ogrody w stylu
angielskim
Twórcy starają się nadać im naturalny, nieregularny kształt.
Na trawnikach kwitną łąkowe kwiaty. Nie przycina się tam drzew i krzewów.
Ustawia się sztuczne ruiny i rzeźby.
Ogrody w stylu
francuskim charakteryzuje regularność. Trawniki są duże i równo strzyżone.
Alejki obsadza się żywopłotami. Korony drzew i krzewów przycina się, aby nadać
im odpowiedni kształt.
Ogród chiński to
miejsce, w którym połączono egzotykę i oryginalność. Każda roślina symbolizuje
jakąś zaletę lub wartość, dlatego ważne jest ich wzajemne położenie.
Ogród japoński to
przemyślane połączenie konstrukcji kamiennych z oczkami wodnymi, wodospadami i
roślinnością
Obejrzyj przepiękne
ogrody świata.
Zadanie 4.
Wykonaj pracę plastyczną „Ogród moich
marzeń”. Wykorzystaj różne techniki plastyczne na dowolnym formacie kartonu.
Możesz użyć kolorowego papieru, kredek , bibuły, zdjęcia kwiatów z gazet, itp.
Zacznij od zaplanowania i narysowania ogrodu. Nie spiesz
się. Masz kilka dni na wykonanie tego zadania.
Prześlij
zdjęcie pracy do piątku, 24 kwietnia.
Zadanie 5. Przeczytaj
informacje o odcinku.
Obejrzyj film, jak mierzymy odcinki:
Wykonaj zadania związane z mierzeniem odcinków na stronie 59
i 59 w kartach matematycznych.
Ważne!
Rysuj odcinek ołówkiem, zaznaczając początek i koniec.
Początek i koniec podpisuj dużą literą długopisem.
Zadanie 6. Teraz
czas poruszać się troszkę. Możesz ćwiczenia wykonać w
dowolnym momencie dnia, nawet kilkakrotnieJ
Życzę Wam miłej pracy:)
Pani Agnieszka
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz