20 KWIETNIA, PONIEDZIAŁEK

Dzień dobry kochani!


Witam Was w poniedziałek! Mam nadzieję, że wypoczęliście przez weekend i z jeszcze większym zaangażowaniem będziecie wykonywać zadania przygotowane przeze mnie w tym tygodniu.


Temat dnia na dzisiaj: Niezwykłe ogrody

Zadania do wykonania:

Przeczytasz wiersz pt. „W hamaku” Doroty Gellner.
Połączysz pasujące do siebie części porównań.
Uzupełnisz porównania.
Zapoznasz się z  informacjami i ilustracjami o rodzajach ogrodów .
Zmierzysz i zapiszesz długości odcinków.
Wykonasz pracę plastyczną „Ogród moich marzeń”.
Poćwiczysz przy muzyce.



Zadanie 1. Przeczytaj wiersz w podręczniku „W hamaku” na 68 stronie.  Na jego podstawie uzupełnij porównania:
Wiszę w hamaku jak …………… .
Trawnik płynie jak………………. .
Wiszę jak……………… .

Zadanie 2. Połącz pasujące do siebie części porównań i je zapisz.
CZERWONY                                                                    STRZAŁA
MILCZEĆ                                   JAK                                RAK
PROSTO                                                                          KAMIEŃ
SPAĆ                                                                                 GRÓB

Rośliny w ogrodzie rosną same, ale to człowiek decyduje, gdzie je posadzić oraz jak je ukształtować. Tak powstają różne style ogrodów.



Zadanie 3. Obejrzyj ilustracje i przeczytaj informacje o różnych stylach ogrodów na świecie.


Ogrody w stylu angielskim
Twórcy starają się nadać im naturalny, nieregularny kształt. Na trawnikach kwitną łąkowe kwiaty. Nie przycina się tam drzew i krzewów. Ustawia się sztuczne ruiny i rzeźby.



Ogrody w stylu francuskim charakteryzuje regularność. Trawniki są duże i równo strzyżone. Alejki obsadza się żywopłotami. Korony drzew i krzewów przycina się, aby nadać im odpowiedni kształt.



Ogród chiński to miejsce, w którym połączono egzotykę i oryginalność. Każda roślina symbolizuje jakąś zaletę lub wartość, dlatego ważne jest ich wzajemne położenie.



Ogród japoński to przemyślane połączenie konstrukcji kamiennych z oczkami wodnymi, wodospadami i roślinnością



Obejrzyj przepiękne ogrody świata.




Zadanie 4. Wykonaj pracę plastyczną „Ogród moich marzeń”. Wykorzystaj różne techniki plastyczne na dowolnym formacie kartonu. Możesz użyć kolorowego papieru, kredek , bibuły, zdjęcia kwiatów z gazet, itp.
Zacznij od zaplanowania i narysowania ogrodu. Nie spiesz się. Masz kilka dni na wykonanie tego zadania.
Prześlij zdjęcie pracy do piątku, 24 kwietnia.



Zadanie 5. Przeczytaj informacje o odcinku.



Obejrzyj film, jak mierzymy odcinki:



Wykonaj zadania związane z mierzeniem odcinków na stronie 59 i 59 w kartach matematycznych.
Ważne!
Rysuj odcinek  ołówkiem, zaznaczając początek i koniec. Początek i koniec podpisuj dużą literą długopisem.



Zadanie 6. Teraz czas poruszać się troszkę. Możesz ćwiczenia wykonać w dowolnym momencie dnia, nawet kilkakrotnieJ






Życzę Wam miłej pracy:)
Pani Agnieszka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz