16 KWIETNIA, CZWARTEK

Dzień dobry Kochani  Drugoklasiści!


Dzisiaj ciąg dalszy Waszych pięknych świątecznych prac. Nasza galeria wzbogaciła się o kolejne pisanki na kartonie  i  świąteczne dekoracje. Niektóre z nich na pewno bardzo smaczne. Dziękuję Wam za Waszą pomysłowość.

                                                                  





Dziękuję za przesłanie zdjęć wykonanych zadań: Nikoli, Zuzi B, Bartkowi, Michałowi, Rafałowi, Karolinie, Oscarowi, Joasi.

Temat dzisiejszych zajęć: Zwierzęta w ogrodzie

Zadania do wykonania na dzisiaj:

Przeczytasz uważnie inscenizację.
Ułożysz wyrazy z rozsypanek literowych w kolejności alfabetycznej.
Zapiszesz odpowiedź na pytanie.
Utworzysz liczbę mnogą rzeczowników.
Wyszukasz informacje o zwierzątku.
Wykonasz działania na mnożenie.


Zadanie 1. Przeczytaj uważnie inscenizację pt. „Kto zjadł sałatę” w podręczniku na 62,63 i 64 stronie.
Jakie zwierzęta są bohaterami wiersza? Utwórz ich nazwy z rozsypanek literowych.

REKT        MILAŚK        EJŻ        SYROIK      IÓRKWM     AŻYB



Zapisz w zeszycie w linie dzisiejszą datę
16 kwietnia 2020 roku
Wypisz nazwy zwierząt w kolejności alfabetycznej. Zanim to zrobisz przypomnij sobie alfabet.



Zadanie 2. Na podstawie przeczytanego tekstu odpowiedz na pytanie.
Dlaczego kret zabrał ślimakowi sałatę? Pamiętaj o napisaniu odpowiedzi całym zdaniem.

Zadanie 3. Zapisz podane rzeczowniki w liczbie mnogiej.
żaba-                                                                            szef-
pan-                                                                              futro-
jeż-                                                                                liście-



Zadanie 4. Teraz czeka Cię zadanie związane z wyszukiwaniem informacji. Wybierz sobie jedno ze zwierząt wymienionych w wierszu. Wyszukaj w dostępnych Ci źródłach (internet, książki, czasopisma, albumy, encyklopedia) ciekawostki o tym zwierzątku. Zapisz je w zeszycie.
Możesz też wykonać ilustrację wybranego zwierzątka.

Zadanie 5. Obejrzyj film ilustrujący przemienność mnożenia.



Wyszukaj w tabliczce mnożenia na 115 stronie 6 par przykładów działań, które pokazują przemienność mnożenia. Zapisz te przykłady w zeszycie w kratkę. Zacznij np. tak:

4 x 2=8,   2 x 4=

Ważne!

Warto już teraz nauczyć się całej tabliczki mnożenia na pamięć.

Zadanie 6. Wykonaj zadanie 1,2,3,4,5 na stronie 54 (karty matematyczne)
Dla chętnych: zadania na 55 stronie.


Czas na naukę języka angielskiego.Poznasz nazwy części twarzy.

Wysłuchaj i wymawiaj za lektorem wymienione części twarzy. Postaraj się zapamiętać jak najwięcej wyrazów.



W zeszycie do języka angielskiego zapisz nazwy części twarzy. Znajdziesz je w podręczniku na 66 stronie.
Potem narysuj i pokoloruj w tym samym zeszycie misia (Teddy Bear). Proszę, by był podobny do tego, którego masz w podręczniku na 66 stronie.
Na koniec  zapisz zdania opisujące misia- ćwiczenie 5 strona 66. Każde zdanie w tym ćwiczeniu zaczyna się od słów: It’s got…., co oznacza: Ma…….
Nazwy kolorów znajdziesz w słowniczku na końcu podręcznika.
Prześlij do mnie wykonanie tego zadania.


Miłej pracy:)
Wychowawczyni

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz