Dzień dobry Kochani Drugoklasiści!
Dzisiaj ciąg dalszy Waszych pięknych świątecznych prac.
Nasza galeria wzbogaciła się o kolejne pisanki na kartonie i świąteczne dekoracje. Niektóre z nich na pewno bardzo smaczne. Dziękuję Wam za Waszą pomysłowość.
Dziękuję za przesłanie zdjęć wykonanych zadań: Nikoli, Zuzi B, Bartkowi, Michałowi, Rafałowi,
Karolinie, Oscarowi, Joasi.
Zadania do wykonania na dzisiaj:
Przeczytasz uważnie inscenizację.
Ułożysz wyrazy z rozsypanek literowych w kolejności alfabetycznej.
Zapiszesz odpowiedź na pytanie.
Utworzysz liczbę mnogą rzeczowników.
Wyszukasz informacje o zwierzątku.
Wykonasz działania na mnożenie.
Zadanie 1.
Przeczytaj uważnie inscenizację pt. „Kto zjadł sałatę” w podręczniku na 62,63 i
64 stronie.
Jakie zwierzęta są bohaterami wiersza? Utwórz ich nazwy z
rozsypanek literowych.
REKT
MILAŚK EJŻ SYROIK IÓRKWM
AŻYB
Zapisz w zeszycie w linie dzisiejszą datę
16 kwietnia 2020 roku
Wypisz nazwy zwierząt
w kolejności alfabetycznej. Zanim to zrobisz przypomnij sobie alfabet.
Zadanie 2. Na
podstawie przeczytanego tekstu odpowiedz na pytanie.
Dlaczego kret zabrał
ślimakowi sałatę? Pamiętaj o napisaniu odpowiedzi całym zdaniem.
Zadanie 3. Zapisz
podane rzeczowniki w liczbie mnogiej.
żaba-
szef-
pan-
futro-
jeż-
liście-
Zadanie 4. Teraz
czeka Cię zadanie związane z wyszukiwaniem informacji. Wybierz sobie jedno ze
zwierząt wymienionych w wierszu. Wyszukaj w dostępnych Ci źródłach (internet,
książki, czasopisma, albumy, encyklopedia) ciekawostki o tym zwierzątku. Zapisz
je w zeszycie.
Możesz też wykonać ilustrację wybranego zwierzątka.
Zadanie 5.
Obejrzyj film ilustrujący przemienność mnożenia.
Wyszukaj w tabliczce mnożenia na 115 stronie 6 par
przykładów działań, które pokazują przemienność mnożenia. Zapisz te przykłady w
zeszycie w kratkę. Zacznij np. tak:
4 x 2=8, 2 x 4=8
Ważne!
Warto już teraz nauczyć
się całej tabliczki mnożenia na pamięć.
Zadanie 6.
Wykonaj zadanie 1,2,3,4,5 na stronie 54 (karty matematyczne)
Dla chętnych: zadania na 55 stronie.
Czas na naukę języka angielskiego.Poznasz nazwy części twarzy.
Wysłuchaj i wymawiaj za lektorem wymienione części twarzy. Postaraj
się zapamiętać jak najwięcej wyrazów.
W zeszycie do języka angielskiego zapisz nazwy części twarzy.
Znajdziesz je w podręczniku na 66 stronie.
Potem narysuj i
pokoloruj w tym samym zeszycie misia (Teddy Bear). Proszę, by był podobny
do tego, którego masz w podręczniku na 66 stronie.
Na koniec zapisz zdania opisujące misia- ćwiczenie 5
strona 66. Każde zdanie w tym ćwiczeniu zaczyna się od słów: It’s got…., co
oznacza: Ma…….
Nazwy kolorów znajdziesz w słowniczku na końcu podręcznika.
Prześlij do mnie wykonanie tego zadania.
Wychowawczyni
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz