15 KWIETNIA, ŚRODA

Witajcie!

Na początku serdecznie dziękuję Wam oraz Waszym Rodzicom za życzenia świąteczne. Sprawiły mi wielką radość. Dziękuję J
Przygotowałam  do obejrzenia prace w Waszym wykonaniu. Każda z nich jest inna i niepowtarzalna. 

                                                                                                       KLASOWA GALERIA





Dziękuję za prace plastyczne Marysi, Dawidowi, Kasi, Amelce, Oli, Igorowi, Bartoszowi, Jagience, Zuzi B, Nikoli i Dominikowi.


W najbliższych dniach będziemy się zajmować tematyką: „W ogrodzie”

Dzisiejszy temat to: Wiosenne prace w ogrodzie


                                       
                           Zadania na dzisiejszy dzień:
Zapiszesz kolejne etapy pracy podczas siania rzodkiewki.
Poznasz narzędzia ogrodnicze.
Rozwiniesz zdania.
Wykonasz prace w ogrodzie.
Zapiszesz nazwy czynności.
Rozwiążesz zadania na mnożenie i dzielenie.
Wykonasz ćwiczenia gimnastyczne.
Zadanie 1. Przeczytaj uważnie tekst w podręczniku  pt. „Siejemy rzodkiewkę” na 60  i 61 stronie. Ustal kolejność wykonywanych prac (na podstawie poniższych zdań):

….. Podlewamy wodą.
….. Przekopujemy ziemię.
….. Zagrabiamy spulchnioną ziemię.
….. W zrobionym rowku wysiewamy nasiona.
….. Usuwamy chwasty.
….. Wytyczamy ścieżki i grządki.
….. Czekamy na pierwsze rzodkiewki.
….. Nawozimy ziemię.



Zapisz dzisiejszą datę w zeszycie w linie:
                                      15 kwietnia 2020 roku
Pod spodem przepisz w uporządkowanej kolejności etapy pracy podczas siania rzodkiewki.
Pamiętaj o:
-numerowaniu zdań
-rozpoczynaniu każdego zdania od nowej linii

Zadanie 2. Czy wiesz, co to znaczy uprawa ekologiczna?
To korzystanie z naturalnych nawozów, naturalne zwalczanie szkodników.
Jakie mamy z niej korzyści? Zapisz odpowiedź pełnym zdaniem.

Zadanie 3. Aby pracować w ogródku potrzebne są narzędzia. Obejrzyj film, w którym są one przedstawione.


Wyszukaj w przeczytanym tekście nazwy narzędzi. Wypisz je w zeszycie i dopisz do czego służą, np.:
konewka- do podlewania
Dopisz jeszcze 3 narzędzia z obejrzanego filmu.



Zadanie 4. Przypomnę Ci wiadomości o tym, jak rozwijamy zdania. Obejrzyj film (wystarczy pierwsze 2 minuty):



Teraz  w zeszycie rozwiń podane zdania tak, aby miały one więcej niż 5 wyrazów.

 Ogrodnik grabi.

Józek sieje.

 Zadanie 5. Czas na przerwę od nauki. Może są  jakieś prace w ogrodzie, które Ty będziesz mógł wykonać? Zapytaj o to rodzica (opiekuna). Jeżeli nie ma takich prac, to naśladuj pracę w ogrodzie (grabienie, podlewanie, pielenie itp.)

 


Zadanie 6. Jakie czynności wykonuje ogrodnik (osoba pracująca w ogrodzie)? Napisz kilka czasowników według wzoru:

 Ogrodnik: sadzi, ………., …………, …………, ………………. .


 

Zadanie 7. Wykonaj zadania z mnożeniem i dzieleniem. Dla wszystkich polecenie 1,2,3 na  52 stronie.

Dla chętnych: polecenie 4,5,6 na 53 stronie.

 

 


Zadanie 8. Wykonaj ćwiczenia gimnastyczne.


Miłej pracy:) 

Wasza pani


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz