7 MAJA, CZWARTEK

Dzień dobry Drugoklasiści! 

Witam Was serdecznie w czwartkowy poranek. 

Temat dzisiejszych zajęć: Sport to zdrowie



Dzisiaj na zajęciach będzie mowa o sporcie i aktywnym wypoczynku. Na początek proponuję Wam krótką rozgrzewkę muzyczno – ruchową.



Zadania do wykonania na dziś:

·         Zapiszesz zdania o tym, jak dbasz o swoją kondycję fizyczną.
·         Przeczytasz uważnie tekst i odpowiesz na pytania.
·         Dokończysz rozpoczęte zdania.
·         Ułożysz zdania z połączonymi wyrażeniami.
·         Będziesz wyróżniał/a  jedności, dziesiątki i setki w liczbach trzycyfrowych.
·         Utrwalisz cyfrowy i słowny zapis liczb trzycyfrowych.




Co nam daje aktywność fizyczna? Obejrzyj najpierw proponowane filmy:





Zadanie 1. Jak dbać o kondycję fizyczną? Przeczytaj informacje w podręczniku na s.21 na temat: co to jest kondycja fizyczna, oraz w jaki sposób o nią dbać.
Zapisz  w zeszycie kilka zdań o tym, jak ty dbasz o swoją kondycję fizyczną. Pomogą Ci w tym pytania:
·         Ile godzin śpisz codziennie? Ile jesz posiłków?
·         Co zazwyczaj jesz na pierwsze i drugie śniadanie, na obiad, podwieczorek i kolację?
·         Jakie sporty uprawiasz? Czy spędzasz wolny czas na świeżym powietrzu? Co wtedy robisz?
Pamiętaj o ważnych zasadach przy wypowiedziach pisemnych:




Zacznij od zapisania dzisiejszej daty:
7 maja 2020 roku

Proszę o przesłanie zdjęcia wykonanego zadania.



Zadanie 2. Przeczytaj tekst w podręczniku na s. 22-23. Odpowiedz ustnie rodzicowi/opiekunowi na pytania pod tekstem (1,2 s.23).
Wyszukaj w tekście fragmenty, które wypowiadają różne osoby. Będą potrzebne do czytania rolami.
Zaproś rodziców/opiekunów/starsze rodzeństwo do czytania tej czytanki z podziałem na role.
Role do przydzielenia: narrator, mama, tata, Ania.



Zadanie 3. Odczytaj rymowankę. Utwórz wyrazy z kolorowych liter. Dokończ wyrażenia i zastanów się, co one znaczą. Zapisz utworzone zdania w zeszycie.

Powtórzę tylko raz te słowa –
gimnastyka jest bardzo zdrowa;
by kondycję mieć wspaniałą,
ćwicz postawę oraz ciało!

Zdrowy jak ................ .
Silny jak …………………… .
Zwinny jak ………………. .



Zadanie 4. Połącz czasowniki z pasującymi  do nich określeniami. Ułóż 3 zdania z powstałymi parami i zapisz je w zeszycie.
SKACZE   BIEGA   ĆWICZY   WYTRWALE   WYSOKO   SZYBKO



Zadanie 5. Zapamiętaj poniższą informację. Jeżeli chcesz, możesz przepisać do zeszytu w kratkę.



Utrwal wskazywanie jedności, dziesiątek i setek:




Wykonaj zadania w kartach matematycznych na s.18
Przepisz do zeszytu w kratkę zapis słowny i cyfrowy liczb z zad. 1 s.87.
Dla chętnych:
zad. 2,3,4 s.87




CLOTHES
  • Poznasz nazwy ubrań.
  • Wysłuchasz historyjkę.

Otwórz podręcznik na s.78-79. Na górze strony masz kolejno nazwy ubrań:
T-shirt – koszulka z krótkim rękawem
jeans – dżinsy
shorts – krótkie spodenki
skirt – spódnica
dress – sukienka
hat - kapelusz
Posłuchaj  kilkakrotnie nagrania, wskazuj na obrazki i powtarzaj. Przepisz poznane wyrazy do zeszytu. Możesz do nich wykonać ilustracje.

https://www.youtube.com/watch?v=v8TVxx5YJ2s&list=PL2-9NY88X8emnjMGSODD_Ijsb_x-hffMp&index=2&t=0s



Wysłuchaj historyjki. Usłyszysz wyrażenie: I’m wearing my new……..  oznacza Mam na sobie moją  nową ……..



Zapamiętaj poznane słowa.
Przypominam  o przysłaniu pracy z języka angielskiego. Niektórzy już to zrobili i otrzymali oceny.


 Miłej pracy :)
Pani Agnieszka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz