Dzień dobry Drugoklasiści!
Witam Was serdecznie w czwartkowy poranek.
Temat dzisiejszych zajęć: Sport to zdrowie
Dzisiaj na zajęciach będzie mowa o sporcie i aktywnym
wypoczynku. Na początek proponuję Wam krótką rozgrzewkę muzyczno – ruchową.
Zadania do wykonania na dziś:
·
Zapiszesz
zdania o tym, jak dbasz o swoją kondycję fizyczną.
·
Przeczytasz
uważnie tekst i odpowiesz na pytania.· Dokończysz rozpoczęte zdania.
· Ułożysz zdania z połączonymi wyrażeniami.
· Będziesz wyróżniał/a jedności, dziesiątki i setki w liczbach trzycyfrowych.
· Utrwalisz cyfrowy i słowny zapis liczb trzycyfrowych.
Co nam daje aktywność fizyczna? Obejrzyj najpierw proponowane
filmy:
Zadanie 1. Jak dbać o
kondycję fizyczną? Przeczytaj informacje w podręczniku na s.21 na temat: co to jest
kondycja fizyczna, oraz w jaki sposób o nią dbać.
Zapisz w zeszycie
kilka zdań o tym, jak ty dbasz o swoją kondycję fizyczną. Pomogą Ci w tym
pytania:
·
Ile godzin śpisz codziennie? Ile jesz posiłków?
·
Co zazwyczaj jesz na pierwsze i drugie
śniadanie, na obiad, podwieczorek i kolację?
·
Jakie sporty uprawiasz? Czy spędzasz wolny czas
na świeżym powietrzu? Co wtedy robisz?
Pamiętaj o ważnych zasadach przy wypowiedziach pisemnych:
Zacznij od zapisania dzisiejszej daty:
7 maja 2020 roku
Proszę o przesłanie zdjęcia wykonanego zadania.
Zadanie 2. Przeczytaj
tekst w podręczniku na s. 22-23. Odpowiedz ustnie rodzicowi/opiekunowi na
pytania pod tekstem (1,2 s.23).
Wyszukaj w tekście fragmenty, które wypowiadają różne osoby. Będą potrzebne do czytania rolami.
Zaproś rodziców/opiekunów/starsze rodzeństwo do czytania tej
czytanki z podziałem na role.
Role do przydzielenia: narrator, mama, tata, Ania.
Zadanie 3. Odczytaj
rymowankę. Utwórz wyrazy z kolorowych liter. Dokończ wyrażenia i zastanów się,
co one znaczą. Zapisz utworzone zdania w
zeszycie.
Powtórzę
tylko raz te słowa –
gimnastyka jest bardzo zdrowa;
by kondycję mieć wspaniałą,
ćwicz postawę oraz ciało!
Zdrowy jak ................ .
Silny jak …………………… .
Zwinny jak ………………. .
Zadanie 4. Połącz
czasowniki z pasującymi do nich
określeniami. Ułóż 3 zdania z powstałymi parami i zapisz je w zeszycie.
SKACZE BIEGA ĆWICZY
WYTRWALE WYSOKO SZYBKO
Zadanie 5. Zapamiętaj
poniższą informację. Jeżeli chcesz, możesz przepisać do zeszytu w kratkę.
Utrwal wskazywanie jedności, dziesiątek i setek:
Wykonaj zadania w
kartach matematycznych na s.18
Przepisz do zeszytu w
kratkę zapis słowny i cyfrowy liczb z zad. 1 s.87.
Dla chętnych:
zad. 2,3,4 s.87
CLOTHES
- Poznasz nazwy ubrań.
- Wysłuchasz historyjkę.
Otwórz podręcznik na s.78-79. Na górze strony masz kolejno
nazwy ubrań:
T-shirt –
koszulka z krótkim rękawem
jeans – dżinsy
shorts – krótkie spodenki
skirt – spódnica
dress – sukienka
hat - kapelusz
Posłuchaj kilkakrotnie nagrania,
wskazuj na obrazki i powtarzaj. Przepisz poznane wyrazy do zeszytu. Możesz do
nich wykonać ilustracje.
https://www.youtube.com/watch?v=v8TVxx5YJ2s&list=PL2-9NY88X8emnjMGSODD_Ijsb_x-hffMp&index=2&t=0s
Wysłuchaj historyjki. Usłyszysz wyrażenie: I’m wearing my new…….. oznacza Mam na sobie moją nową ……..
Zapamiętaj poznane słowa.
Przypominam o przysłaniu pracy z języka
angielskiego. Niektórzy już to zrobili i otrzymali oceny.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz