Dzień dobry!
Witam Was bardzo serdecznie:) W najbliższych dniach będziemy wykonywać różne aktywności związane z rodziną. Dziś dowiecie się, jaką niespodziankę przygotowało rodzeństwo. Zapraszam Was do wykonywania zadań.
Zadania do wykonania na dziś:
- Przeczytasz inscenizację „Gady z szuflady”.
- Zapiszesz zdania na podstawie poznanego tekstu.
- Ułożysz zdania z rozsypanych wyrazów.
- Przeczytasz tekst z podziałem na role.
- Zaśpiewasz piosenkę.
- Utrwalisz w zadaniach liczby trzycyfrowe.
- Wykonasz ćwiczenia gimnastyczne.
Zadanie 1. Przeczytaj inscenizację „Gady z szuflady” (podręcznik s.33 – 35). Odpowiedz ustnie rodzicowi (opiekunowi) na pytania:
Komu i z jakiej okazji dzieci chciały zrobić niespodziankę ?
Co dzieci znalazły w szufladzie i pod łóżkiem?
Jak zareagował brat, kiedy się obudził i zobaczył, że
rodzeństwo sprząta jego pokój?
Zadanie 2. Na podstawie inscenizacji „Gady
z szuflady” (podręcznik s.33 – 35) wybierz właściwe zakończenia zdań.
Dzieci przygotowały
bratu niespodziankę z okazji
URODZIN. IMIENIN. ŚWIĄT.
Brat nie sprzątał pokoju od
CZWARTKU. LATA. STU LAT.
Przepisz utworzone zdania do zeszytu. Najpierw zapisz dzisiejszą datę:
13 maja 2020 roku
Zadanie 3. Napisz
w zeszycie, jaką niespodziankę rodzeństwo przygotowało swojemu bratu.
Zadanie 4. Ułóż
zdania z wyrazów, a dowiesz się, dlaczego warto dbać o porządek w swoim pokoju.
Przepisz zdania do zeszytu.
pokoju W
wszystko się pokoju
W jest łatwiej
łatwiej uporządkowanym
posprzątanym znaleźć. skupić.
jest
Zadanie 5. Ułóż i
zapisz w zeszycie kilka wyrazów złożonych z liter podanego wyrazu. Staraj się, by w każdym tworzonym wyrazie wykorzystać jak najwięcej liter.
n i e s p o d z i a n k a
Zadanie 6. Przeczytaj tekst na s.33 - 35 z podziałem na role. Zaproś starsze rodzeństwo i rodziców/opiekunów do wspólnego czytania.
Zadanie 6. Piosenką
chcę zachęcić Cię do sprzątania.
Zaśpiewaj:
„Posprzątajmy razem bałagan w pokoju”
Zadanie 6. Wykonaj
w kartach matematycznych zadania na s.24.
Zadanie 7. Zachęcam do wykonania ćwiczeń interaktywnych utrwalających setki i dziesiątki.
https://view.genial.ly/5eb844868c034e0d162d7bce/interactive-content-setki-i-dziesiatki-pbl?fbclid=IwAR24EeY82v82ltwx6fFRMMOcDMl2btQR3FY15_rtNomitTrALQAB-oqWbA0
Dla chętnych:
zadania dodatkowe na s. 54 w kartach matematycznych.
Zadanie 8. Czas na ćwiczenia gimnastyczne.
To już koniec zadań na dziś:) Trzymam za Was mocno kciuki. Do spotkania w czwartek:)
Wasza wychowawczyni
RELIGIA
Katecheza 38 11.05.2020 r.
Temat: Najważniejszy tydzień w roku czy Wielki
Tydzień.
CELE:
- Uświadomisz sobie prawdę o grzeszności człowieka (skłonność do grzechu)
i przebaczającym, miłosiernym Panu Bogu
- Będziesz wiedział co to jest Wielki Tydzień
- Wyjaśnisz znaczenie Triduum Paschalnego w roku kościelnym
- Będziesz umiał opowiedzieć jakie są najważniejsze wydarzenia zbawcze
w czasie Wielkiego Tygodnia
- Dowiesz się jak można w sposób religijny świętować ten czas, że można pójść do kościoła mimo, że są to dni wolne od zajęć szkolnych.
ZNAKI I SYMBOLE TYCH
DNI
Palma, krzyż, korona
cierniowa, świeca, biała szata chrzcielna.
PRZEBIEG ZAJĘĆ
1. Najpierw
pomódl się tak: Ojcze nasz, Zdrowaś Maryjo, Chwała Ojcu i Synowi i Duchowi
Świętemu.
2. Przeczytaj
z podręcznika str. 32 czym jest Wielki Tydzień. Pierwszym dniem jest Niedziela Palmowa, która
przypomina o tym jak Pan Jezus był witany w Jerozolimie, ludzie wyszli na ulice
miasta, słali swoje płaszcze na drodze przejazdu Jezusa i machali gałązkami
palmowymi. Zobacz jak to wyglądało:
Wykonaj zadanie 1 str. 32
3. Teraz zajmiemy się Wielkim Czwartkiem. Tego dnia w Kościele obchodzi
się pamiątkę ustanowienia dwóch sakramentów świętych Eucharystii i kapłaństwa
oraz nowego przykazania miłości.
Przeczytaj z podręcznika str. 33 i
zrób ćwiczenie 2 i 3.
Możesz obejrzeć jeszcze o Ostatniej
Wieczerzy:
Przeczytaj również o swoich
rówieśnikach, bo za rok będziesz miał szansę pierwszy raz w życiu przyjąć Pana
Jezusa:
Tego dnia, po powrocie z kościoła, Rodzice pytali dzieci:
- Co zapamiętaliście, co się wam najbardziej podobało?
Kasia pierwsza dzieliła się wrażeniami.
- Tak było głośno, jak wszystkie dzwonki odezwały się i
te małe, i te duże. Jeden ministrant to się zmęczył i drugiemu podawał dzwonek.
Dlaczego tak dzwonili?
- Ksiądz przecież tłumaczył, ale ty, Kasiu, nie uważałaś
- powiedział Tomek - to znak radości, że Pan Jezus został z nami w Komunii św.
-
Dobrze Tomku - dodał Tatuś. - W Wielki Czwartek na
Ostatniej Wieczerzy Zbawiciel ustanowił Największy Sakrament, a także Sakrament
Kapłaństwa.
Ale Kasia jeszcze nie skończyła: - Na końcu Mszy św. już
nie było dzwonków, tylko jakieś stukanie. Co to było?
- To są kołatki - wyjaśniła Mamusia. - Na znak smutku, bo
po Ostatniej Wieczerzy zaczęła się Męka Pana Jezusa. A ty, Tomku, na co
zwróciłeś uwagę?
- Na to, że prawie wszyscy kościele przyjmowali dziś
Komunię św., za rok to i ja w Wielki Czwartek przystąpię - dodał Tomek.
Tomek nie powiedział o tym, że w czasie rozdawania
Komunii św. ukląkł i po cichu prosił Pana Jezusa: - Przyjdź do mnie, choć
ksiądz jeszcze mi Ciebie nie podaje. Ale Ty przyjdź, ja Cię bardzo kocham.
Nikomu się nie przyznał, że miał takie uczucie, jakby Pan
Jezus go wysłuchał. Nawet z radością zamknął oczy i wyszeptał: - Dziękuję Ci.
Wiem, że jesteś ze mną.
Tego dnia w zeszycie narysował kielich i nad nim dużą
hostię. Kasia mu pomagała i trzymała małą szklaneczkę, a on ją obrysował, żeby
Hostia była naprawdę okrągła.
O. Nassalski, Wielki Czwartek, w: Rok wielkiej
przygody,
Warszawa 1985.
To co dokonało się podczas Ostatniej Wieczerzy, dokonuje
się również
i dzisiaj na każdym ołtarzu w czasie Mszy Świętej.
i dzisiaj na każdym ołtarzu w czasie Mszy Świętej.
Teraz będzie przerwa, kolejną część
tej katechezy zrób następnego dnia!
4.
Zdjęcia
wykonanych prac prześlij do soboty 16maja na adres:
mieczyslaw.jerzak@zsstrachowka.pl
tel.
502 157 941
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz