13 MAJA, ŚRODA

Dzień dobry!


Witam Was bardzo serdecznie:)  W najbliższych dniach będziemy wykonywać różne aktywności związane z rodziną. Dziś dowiecie się, jaką niespodziankę przygotowało rodzeństwo. Zapraszam Was do wykonywania zadań.




Temat dzisiejszych zajęć: Niespodzianka





                       Zadania do wykonania na dziś:
  • Przeczytasz inscenizację „Gady z szuflady”.
  • Zapiszesz zdania na podstawie poznanego tekstu.
  • Ułożysz zdania z rozsypanych wyrazów.
  • Przeczytasz tekst z podziałem na role.
  • Zaśpiewasz piosenkę.
  • Utrwalisz w zadaniach liczby trzycyfrowe.
  • Wykonasz ćwiczenia gimnastyczne.

Zadanie 1. Przeczytaj inscenizację „Gady z szuflady” (podręcznik s.33 – 35). Odpowiedz ustnie rodzicowi (opiekunowi) na pytania:

Komu i z jakiej okazji dzieci chciały zrobić niespodziankę ?
Co dzieci znalazły w szufladzie i pod łóżkiem?
Jak zareagował brat, kiedy się obudził i zobaczył, że rodzeństwo sprząta jego pokój?

 Zadanie 2. Na podstawie inscenizacji „Gady z szuflady” (podręcznik s.33 – 35) wybierz właściwe zakończenia zdań.

Dzieci przygotowały bratu niespodziankę z okazji

             URODZIN.                   IMIENIN.      ŚWIĄT.

Brat nie sprzątał pokoju od


            CZWARTKU.                    LATA.       STU LAT.

Przepisz utworzone zdania do zeszytu. Najpierw zapisz dzisiejszą datę:

13 maja 2020 roku




Zadanie 3. Napisz w zeszycie, jaką niespodziankę rodzeństwo przygotowało swojemu bratu.



Zadanie 4. Ułóż zdania z wyrazów, a dowiesz się, dlaczego warto dbać o porządek w swoim pokoju.
Przepisz zdania do zeszytu.

pokoju    W    wszystko   się   pokoju
W   jest   łatwiej   łatwiej      uporządkowanym
posprzątanym   znaleźć.    skupić.   jest



Zadanie 5. Ułóż i zapisz w zeszycie kilka wyrazów złożonych z liter podanego wyrazu. Staraj się, by w każdym tworzonym wyrazie wykorzystać jak najwięcej liter. 


i e s p o d z i a n k a




Zadanie 6. Przeczytaj tekst na s.33 - 35 z podziałem na role. Zaproś starsze rodzeństwo i rodziców/opiekunów do wspólnego czytania.



Zadanie 6. Piosenką chcę zachęcić Cię  do sprzątania. Zaśpiewaj:

„Posprzątajmy razem bałagan w pokoju”




Zadanie 6. Wykonaj w kartach matematycznych zadania na s.24.


Zadanie 7. Zachęcam do wykonania ćwiczeń interaktywnych utrwalających setki i dziesiątki.

https://view.genial.ly/5eb844868c034e0d162d7bce/interactive-content-setki-i-dziesiatki-pbl?fbclid=IwAR24EeY82v82ltwx6fFRMMOcDMl2btQR3FY15_rtNomitTrALQAB-oqWbA0

Dla chętnych:
zadania dodatkowe na s. 54 w kartach matematycznych.



Zadanie 8. Czas na ćwiczenia gimnastyczne.


To już koniec zadań na dziś:) Trzymam za Was mocno kciuki. Do spotkania w czwartek:)
Wasza wychowawczyni


                                        RELIGIA





­­­Katecheza 38                                                                         11.05.2020 r.

Temat: Najważniejszy tydzień w roku czy Wielki Tydzień.

CELE:
  •     Uświadomisz sobie prawdę o grzeszności człowieka (skłonność do grzechu) 

           i przebaczającym, miłosiernym Panu Bogu
  •        Będziesz wiedział co to jest Wielki Tydzień
  •       Wyjaśnisz znaczenie Triduum Paschalnego w roku kościelnym
  •      Będziesz umiał opowiedzieć jakie są najważniejsze wydarzenia zbawcze  

                   w czasie Wielkiego Tygodnia
  •       Dowiesz się jak można w sposób religijny świętować ten czas, że można pójść      do kościoła mimo, że są to dni wolne od zajęć szkolnych.


ZNAKI I SYMBOLE TYCH DNI
Palma, krzyż, korona cierniowa, świeca, biała szata chrzcielna.
PRZEBIEG ZAJĘĆ

1.     Najpierw pomódl się tak: Ojcze nasz, Zdrowaś Maryjo, Chwała Ojcu i Synowi i Duchowi Świętemu.
2.     Przeczytaj z podręcznika str. 32 czym jest Wielki Tydzień. Pierwszym dniem jest Niedziela Palmowa, która przypomina o tym jak Pan Jezus był witany w Jerozolimie, ludzie wyszli na ulice miasta, słali swoje płaszcze na drodze przejazdu Jezusa i machali gałązkami palmowymi. Zobacz jak to wyglądało:



Wykonaj zadanie 1 str. 32
3.      Teraz zajmiemy się Wielkim Czwartkiem. Tego dnia w Kościele obchodzi się pamiątkę ustanowienia dwóch sakramentów świętych Eucharystii i kapłaństwa oraz nowego przykazania miłości.
Przeczytaj z podręcznika str. 33 i zrób ćwiczenie 2 i 3.

Możesz obejrzeć jeszcze o Ostatniej Wieczerzy:



Przeczytaj również o swoich rówieśnikach, bo za rok będziesz miał szansę pierwszy raz w życiu przyjąć Pana Jezusa:

Tego dnia, po powrocie z kościoła, Rodzice pytali dzieci:
- Co zapamię­taliście, co się wam najbardziej podobało?
Kasia pierwsza dzieliła się wrażeniami.
- Tak było głośno, jak wszystkie dzwonki odezwały się i te małe, i te duże. Jeden ministrant to się zmęczył i drugiemu podawał dzwonek. Dla­czego tak dzwonili?
- Ksiądz przecież tłumaczył, ale ty, Kasiu, nie uważałaś - powiedział Tomek - to znak radości, że Pan Jezus został z nami w Komunii św.
-              Dobrze Tomku - dodał Tatuś. - W Wielki Czwartek na Ostatniej Wieczerzy Zbawiciel ustanowił Największy Sakrament, a także Sakra­ment Kapłaństwa.
Ale Kasia jeszcze nie skończyła: - Na końcu Mszy św. już nie było dzwonków, tylko jakieś stukanie. Co to było?
- To są kołatki - wyjaśniła Mamusia. - Na znak smutku, bo po Ostatniej Wieczerzy zaczęła się Męka Pana Jezusa. A ty, Tomku, na co zwróciłeś uwagę?
- Na to, że prawie wszyscy kościele przyjmowali dziś Komunię św., za rok to i ja w Wielki Czwartek przystąpię - dodał Tomek.
- Tobie to dobrze. Ja dopiero za dwa lata - zauważyła ze smutkiem Kasia.
Tomek nie powiedział o tym, że w czasie rozdawania Komunii św. ukląkł i po cichu prosił Pana Jezusa: - Przyjdź do mnie, choć ksiądz jesz­cze mi Ciebie nie podaje. Ale Ty przyjdź, ja Cię bardzo kocham.
Nikomu się nie przyznał, że miał takie uczucie, jakby Pan Jezus go wysłuchał. Nawet z radością zamknął oczy i wyszeptał: - Dziękuję Ci. Wiem, że jesteś ze mną.
Tego dnia w zeszycie narysował kielich i nad nim dużą hostię. Kasia mu pomagała i trzymała małą szklaneczkę, a on ją obrysował, żeby Hostia była naprawdę okrągła.

O. Nassalski, Wielki Czwartek, w: Rok wielkiej przygody,
Warszawa 1985.

To co dokonało się podczas Ostatniej Wieczerzy, dokonuje się również
i dzisiaj na każdym ołtarzu w czasie Mszy Świętej.

Teraz będzie przerwa, kolejną część tej katechezy zrób następnego dnia!

4.    
Zdjęcia wykonanych prac prześlij do soboty 16maja na adres:

mieczyslaw.jerzak@zsstrachowka.pl
tel. 502 157 941 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz