Witajcie!
Witam Was serdecznie w ten majowy wtorkowy poranek i zapraszam do nowych zadań. Bardzo dziękuję za prace, które otrzymuję od Was. Ogromną radość sprawiły przesłane filmiki z recytacją wiersza. Tak miło było Was usłyszeć i zobaczyć.☺
Temat dzisiejszych zajęć: Nasza mama czarodziejka
Książka "Nasza mama czarodziejka" Joanny Papuzińskiej składa się z kilku historii o niezwykłej, sympatycznej i miłej mamie oraz jej rodzince. Zapraszam Was do wysłuchania kolejnych rozdziałów. W najbliższych dniach będziemy omawiać opowiadania znajdujące się w tej książce. Postarajcie się więc uważnie słuchać słuchowiska.
Zadania
do wykonania na dziś:
· Przeczytasz tekst opowiadania.
· Odpowiesz pisemnie na pytania.
· Utworzysz rzeczowniki od czasowników.
· Przekształcisz zdania w równoważniki.
· Zapiszesz nazwy różnych środków
transportu według wzoru.
· Utrwalisz zasadę pisowni „ó” wymienne w „o”.
· Rozwiążesz zadania matematyczne.
· Wykonasz ćwiczenia gimnastyczne.
Zadanie 1. Przeczytaj tekst opowiadania na s.36 – 38
w podręczniku.
Odpowiedz pisemnie w zeszycie na poniższe pytania. Nie musisz przepisywać zdań pytających. Rozpocznij od zapisania dzisiejszej daty:
19 maja 2020 roku
1. Jakie święto obchodziła mama?
2. Gdzie był tata?
3. Kto opowiadał ciekawostki podczas kolacji?
4. Co niespodziewanego wydarzyło się tego
wieczoru?
5. Jak zareagował na to tatuś?
6. Na czym latali bohaterowie opowiadania?
Zadanie 2. Obejrzyj film
jak przekształcamy czasowniki w rzeczowniki oraz zdania na równoważniki. Potem
wykonaj polecenie w zeszycie według wzoru:
czekam –
czekanie
opowiadam -
……………….
czekać -
……………………….
Sprzątam w pokoju. – Sprzątanie w
pokoju.
Czytam książkę. - ……………………….
Piszę w zeszycie. - ……………………..
Mamusia odpoczywa.-
…………………
Dzieci
przygotowały kolację dla mamy.
Chętni mogą samodzielnie w
wolnym czasie przeczytać polecaną książkę. Link do tekstu książki:
Zadanie 3. Zapisz
nazwy różnych środków transportu według wzoru.
Powiedz, co oznaczają te
wyrazy. Wyjaśnienie znaczenia wyrazu „poduszkowiec” znajdziesz w podręczniku na
s. 36.
poduszka – poduszkowiec
odrzut –
para –
ster –
szybować -
Dla chętnych:
Znajdź w Internecie i
zapisz 2-3 zdania o wybranym środku transportu.
Rozwiąż
rodzinną krzyżówkę:
Zadanie 4.
Utrwal zasadę pisowni z „ó” wymiennym.
Zabawa „Połącz w pary”. Zapisz powstałe pary w
zeszycie.
Zadanie 5. Wykonaj zadania na s.26 – 27 w
kartach matematycznych. Skorzystaj z dostępnych liczmanów (klocki, patyczki,
pchełki).
Zadanie 6. Zapraszam Cię do ćwiczeń
gimnastycznych.
Pamiętaj o codziennym czytaniu, przynajmniej przez 20 minut.
Przypominam Wam też o słuchaniu omawianej książki.
Poznasz nowe słowa związane z pogodą.
Zaśpiewasz piosenkę.
Nowe wyrazy znajdziesz
w podręczniku na s.80 – 81.
Są to
kolejno:
It’s hot. (Jest
gorąco).
It’s cold. (Jest
zimno).
It’s sunny.
(Jest słonecznie).
It’s raining. (Pada deszcz).
It’s snowing. (Pada śnieg).
Posłuchaj i
ćwicz poprawną wymowę:
HOW’S THE WEATHER?
Zaśpiewaj
piosenkę. Powtórz ją kilka razy. W piosence występuje oprócz wyżej
wymienionych: It’s cloudy. (Jest
pochmurnie). Zapisz poznane nowe wyrazy do zeszytu.
Have a nice work! (Życzę Ci miłej
pracy!)
A.S.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz