19 MAJA, WTOREK

Witajcie!

Witam Was serdecznie w ten majowy wtorkowy poranek i zapraszam do nowych zadań. Bardzo dziękuję za prace, które otrzymuję od Was. Ogromną radość sprawiły przesłane filmiki z recytacją wiersza. Tak miło było Was usłyszeć i zobaczyć.☺


Temat dzisiejszych zajęć: Nasza mama czarodziejka



Książka "Nasza mama czarodziejka" Joanny Papuzińskiej składa się z kilku historii o niezwykłej, sympatycznej i miłej mamie oraz jej rodzince. Zapraszam Was do wysłuchania kolejnych rozdziałów. W najbliższych dniach będziemy omawiać opowiadania znajdujące się w tej książce. Postarajcie się więc uważnie słuchać słuchowiska. 

 

       Zadania do wykonania na dziś:


·     Przeczytasz tekst opowiadania.
·      Odpowiesz pisemnie na pytania.
·      Utworzysz rzeczowniki od czasowników.
·      Przekształcisz zdania w równoważniki.
·      Zapiszesz nazwy różnych środków transportu według wzoru.
·      Utrwalisz zasadę pisowni „ó” wymienne w „o”.
·      Rozwiążesz zadania matematyczne.
·      Wykonasz ćwiczenia gimnastyczne.

Zadanie 1. Przeczytaj tekst opowiadania na s.36 – 38 w podręczniku.

Odpowiedz pisemnie w zeszycie na poniższe pytania. Nie musisz przepisywać zdań pytających. Rozpocznij od zapisania dzisiejszej daty:

19 maja 2020 roku

1. Jakie święto obchodziła mama? 


2. Gdzie był  tata? 


3. Kto opowiadał ciekawostki podczas kolacji? 


4. Co niespodziewanego wydarzyło się tego wieczoru? 


5. Jak zareagował na to tatuś? 


6. Na czym latali bohaterowie opowiadania? 





Zadanie 2. Obejrzyj film jak przekształcamy czasowniki w rzeczowniki oraz zdania na równoważniki. Potem wykonaj polecenie w zeszycie według wzoru:



czekam – czekanie

opowiadam - ……………….

czekać - ……………………….

Sprzątam w pokoju. – Sprzątanie w pokoju.

Czytam książkę. - ……………………….

Piszę w zeszycie. - ……………………..

Mamusia odpoczywa.- …………………

Dzieci przygotowały kolację dla mamy.


Chętni mogą samodzielnie w wolnym czasie przeczytać polecaną książkę. Link do tekstu książki:




Zadanie 3. Zapisz nazwy różnych środków transportu według wzoru. 

Powiedz, co oznaczają te wyrazy. Wyjaśnienie znaczenia wyrazu „poduszkowiec” znajdziesz w podręczniku na s. 36.

poduszka – poduszkowiec
odrzut –
para –
ster –
szybować -

Dla chętnych:

Znajdź w Internecie i zapisz 2-3 zdania o wybranym środku transportu.

Rozwiąż rodzinną krzyżówkę:




Zadanie 4. Utrwal zasadę pisowni z „ó” wymiennym.






 Zabawa „Połącz w pary”. Zapisz powstałe pary w zeszycie.




Zadanie 5. Wykonaj zadania na s.26 – 27 w kartach matematycznych. Skorzystaj z dostępnych liczmanów (klocki, patyczki, pchełki).



Zadanie 6. Zapraszam Cię do ćwiczeń gimnastycznych.

                                                                





Pamiętaj o codziennym czytaniu, przynajmniej przez 20 minut.

Przypominam Wam też o słuchaniu omawianej książki.





Poznasz nowe słowa związane z pogodą.

Zaśpiewasz piosenkę.

Nowe wyrazy znajdziesz w podręczniku na s.80 – 81.

Są to kolejno:

It’s hot. (Jest gorąco).
It’s cold. (Jest zimno).
It’s sunny. (Jest słonecznie).
It’s raining. (Pada deszcz).
It’s snowing. (Pada śnieg).

Posłuchaj i ćwicz poprawną wymowę:


HOW’S THE WEATHER?

Zaśpiewaj piosenkę. Powtórz ją kilka razy. W piosence występuje oprócz wyżej wymienionych: It’s cloudy. (Jest pochmurnie). Zapisz poznane nowe wyrazy do zeszytu.




Have a nice work! (Życzę Ci miłej pracy!)


A.S.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz