ŚRODA, 25 MARCA


Dzień dobry wszystkim!

Witam Was w kolejnym wiosennym dniu. Z wykonanych przez Was zadań, które otrzymałam od Waszych rodziców widzę, że jesteście pracowitymi i obowiązkowymi dziećmi. Tematyka dzisiejszych zadań nadal jest o wiośnie.
Pracujcie tak, by rodzice jak najmniej Wam pomagali. Poradzicie sobie.

Zadanie 1. Zagadka o wiośnie:
„Kiedy słonko wyżej wschodzi,
czas na wiosnę już przychodzi.
Na górskich łąkach w fioletowym płaszczyku
spod śniegu wychodzi tych kwiatów bez liku.”

Postaraj się samodzielnie odpowiedzieć na  to pytanie. Jeżeli będziesz miał (miała) kłopoty, znajdziesz rozwiązanie w podręczniku na stronie 38 lub 40. Zapisz dzisiejszą datę w zeszycie w linie i narysuj rozwiązanie tej zagadki. Podpisz rysunek. Jeżeli chcesz, możesz przepisać treść tej zagadki.

Zadanie 2. Przeczytaj uważnie tekst z podręcznika pt. „Krokus” na stronie 40 i 41.Odpowiedz pisemnie pełnym zdaniem na dowolne pytanie pod tekstem.

Zadanie 3. Ułóż rymowankę na temat oznak wiosny. Zanim to zrobisz, wyjdź na podwórko (jeżeli możesz). Pospaceruj, pobiegaj, podpatruj przyrodę w ogrodzie. Może pomysł  przyjdzie do głowy? Zapisz ją w zeszycie bez rozwiązania. Kto będzie mógł niech przyśle do mnie. Postaram się sama rozwiązać przygotowane przez Was zagadki J

Zadanie 4. Pamiętasz przymiotniki? Odpowiadają na pytania: jaki? jaka? jakie? Będziesz dziś je stopniować. Ja pokażę Ci jeden przykład, Ciebie poproszę o napisanie podobnie w zeszycie.
wesoły- weselszy- najweselszy
drobna-
mała-
cienki-
jasny-
nowy-
zimny-

Zadanie 5. Będziesz odczytywać temperatury na termometrze. Wykonasz też obliczenia związane z temperaturą. Otwórz podręcznik na stronie 112. Wykonaj  pierwsze i drugie  ćwiczenie. Nie musisz ich zapisywać. Zwróć uwagę, co to jest różnica temperatur. Tego typu zadania już kiedyś robiliśmy.
Wykonaj pisemnie zadanie 1,2 i 3 z ćwiczeń na stronie 36.

Dla chętnych uczniów, którzy uważają, że zadań mają za mało zadaję dodatkowo 4 i 5 ze strony 37.
Pamiętajcie o tym, że służę Wam i Waszym rodzicom pomocą. Postarajcie się systematycznie wykonywać zadania. Nie zapominajcie o codziennym czytaniu. Pomóżcie też swoim rodzicom w kuchni, na podwórku czy ogrodzie. Czekam na wieści od Was. Pozdrawiam.
Wasza pani

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz