2 CZERWCA, WTOREK

 Dzień dobry!

Witam Was serdecznie:) Zapraszam na zajęcia:)




Temat dzisiejszych zajęć: Ja i moje emocje


Zadania do wykonania na dziś:


  • Przeczytasz opowiadanie.
  • Odpowiesz na pytania.
  • Zapiszesz zdania w zeszycie.
  • Obejrzysz film.
  • Wysłuchasz wierszyka o emocjach.
  • Zaśpiewasz piosenkę.
  • Wysłuchasz utworu muzycznego.
  • Rozwiążesz zadania.


Zadanie 1. Przeczytaj fragment książki Grzegorza Kasdepke  „Kuba i Buba, czyli awantura do kwadratu” pod tytułem „Dzień Dziecka” – podręcznik, strona 40 – 41.

Odpowiedz ustnie na pytania:

Kim są Kuba i Buba?
Jak często kłócą się Kuba i Buba? Z jakiego powodu?
Jaki sposób na zakończenie kłótni znaleźli rodzice?

Zastanów się i powiedz rodzicowi, co oznacza powiedzenie:

Kto się czubi, ten się lubi.

Naucz się pięknie czytać wybranego fragmentu tekstu.



Zadanie 2. Połącz odpowiednie części zdań w pary  i zapisz w zeszycie.

SZANUJEMY SIĘ…              W DOMOWYCH OBOWIĄZKACH.

POMAGAMY RODZICOM…      I KOCHAMY.

ZAWSZE…       GDY MAMY PROBLEM.

ROZMAWIAMY…    ZGODNIE SIĘ BAWIMY.



Zadanie 3. Obejrzyj film „Moje emocje”


Zastanów się, jak czują się osoby, które żyją  w zgodzie z innymi. Jak się zachowują?
Jak się zachowują się osoby kłócące się z innymi?

Spróbuj pomyśleć i ustal  3 - 4 zasady zgodnej zabawy - zapisz w zeszycie.

Rozpoznaj i dopasuj emocje:




Porozmawiaj z rodzicem/ opiekunem o swoich emocjach w różnych sytuacjach. Pomoże Ci w tym ruletka:



 Zadanie 4. Posłuchaj wierszyka o emocjach.





Zadanie 4. Zaśpiewaj piosenkę „Mam przyjaciela”.



Wysłuchaj utworu Roberta Schumanna „Marzenie”. Podczas słuchania zwróć uwagę na nastrój i tempo utworu.



Zadanie 5. Wykonaj zadania 4,5 str. 39  oraz 1,2 s.40 (karty matematyczne).



Zadania dodatkowe:
Poćwicz ortografię, uzupełnij dyktando „I ty możesz zostać nauczycielem”





Poznasz nazwy pór roku.

Obejrzysz i wysłuchasz historyjkę.


Otwórz podręcznik na s. 83. Na górze strony zobacz  ilustracje przedstawiające pory roku. Słuchaj i powtarzaj nowe wyrazy:


Zapisz w zeszycie wyrazy nazywające pory roku. Możesz też wykonać do nich ilustracje.

Obejrzyj i wysłuchaj historyjkę. Tekst znajduje się na s.82



Nowe słowa:
again – znowu
What’s that? – co to jest?
Let’s go and see – chodźmy I zobaczmy
Welcome! – Witam!

                  KLASOWA GALERIA

Dziś prezentuję kolejne Wasze prace wykonane techniką origami. Są to łódki i samoloty. Dziękuję za wykonanie prac:

Amelce, Oscarowi, Asi, Bartkowi, Kasi, Nikoli, Darkowi, Marysi, Dominikowi, Bartoszowi, Igorowi, Zuzi B, Dawidowi, Karolinie i Oli. 
 (kolejność imion i prac jest przypadkowa)


Dziękuję za Waszą dzisiejszą pracę.

Do jutra.☺

A.S.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz